تبلیغات
دانلود بازی.اخبار بازی ها.سیو بازی ها... - آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End
 
درباره وبلاگ


با سلام این وبلاگ برای تامین نیاز های یک گیمر ساخته شده است امید وارم لحظات خوبی را در این وبلاگ بگذرانید

مدیر وبلاگ : Amir
نویسندگان
صفحات جانبی
نظرسنجی
نظر شما در مورد مطالب سایت ؟






آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دانلود بازی.اخبار بازی ها.سیو بازی ها...
دانلود بازی. سیو بازی.تریلر.ترینر.....
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

از پیتزا خوشتان می‌آید؟! هنرِ پیتزا ترکیب چند ماده است که به تنهایی آن‌قدر خوشمزه نیستند. شاید از قارچِ تنها یا فلفلِ تنها خوشتان نیاید ولی ترکیب آن‌ها با دیگر مواد موجب می‌شود طعمی بی‌نظیر پیدا کنند. حال شما فرض کنید یک بازی تنها و تنها یک نقطه قوت داشته باشد … فقط گرافیک، فقط و فقط داستان، فقط گیم‌پلی جذاب، فقط موسیقی متنِ باحال … اما در گوشه ذهنتان یه خورده جا را بازتر کنید! پیش خود ترکیب این‌ها را تصور کنید! فرض کنید یک کمپانی همه آن عناصر را در بالاترین کیفیت با هم قاطی کند و آن را داخل مایکروویو بفرستد … خب، نتیجه چه می‌شود؟ … یک بازی بی‌نقص و جذاب که تا مدت‌ها در یاد و خاطره کاربران باقی خواهد ماند.

Uncharted 4: A Thief’s End یعنی انفجار، یعنی ماجراجویی در دنیای وسیع، یعنی طعم خوشِ یک داستانِ ناب، یعنی گرافیکی چشم نوار و یعنی … بله! Uncharted 4: A Thief’s End همان پیتزای خوشمزه‌ای است (!) که قرار است طعم آن تا مدت لای دندانتان بماند. ناتی‌داگ با جاه‌طلبیِ بسیار پا را فراتر از آن‌چه انتظار داشتیم گذاشته و با ترکیب خارق‌العاده عناصرِ بسیار، بازی‌ای را ساخته که بدجور خودش را دل کاربران جا کرده است. Uncharted 4: A Thief’s End یکی از دلایل اصلی برای هر کسی است که به کنسول پلی استیشن ۴ روی بیاورد … همین انحصاری بودن بازی موجب شده ناتی‌داگ با جدیت تمام بر روی بازی کار کند و محصولی (فعلا!) بی‌نقص تولید کند …



شاید یکی از خوشحال‌کننده‌ترین خبرها برای کاربران کنسولِ پلی استیشن ۴، معرفی بازی Uncharted 4 برای این کنسول (تنها مدتی کوتاه پس از عرضه کنسول) بود. آن تریلر هیجان انگیز را که یادتان می‌آید؛ آن تریلر معرفیِ بازی مو را به تن آدم سیخ می‌کرد! یا خود فکر می‌کردیم آخر یک بازی تا چه حد می‌تواند المان‌های استاندارد را رعایت کند و جذاب و تو دل برو جلوه کند؟ بازی در ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۳ با تیزری بسیار کوتاه رسما معرفی شد و مدتی بعد در نمایشگاه E3 2014 رسما سالن را منفجر کرد!

پس از معرفی بازی و آن تریلر طوفانی، سیل واکنش‌ها به این بازی آغاز شد و تقریبا همگان ناتی‌داگ را تحسین کردند. Uncharted 4: A Thief’s End قرار است دنیای «نیتن دریک» (Nathan Drake) را سه سال بعد از وقایع Uncharted 3 روایت کند.

داستان غنیِ آمیخته شده با گیم‌پلی تو دل برو!

این بار قرار است نیتن دریک وارد دنیای وسیع‌تر و غنی‌تری شود. دنیایی که وقایع آن به سه سال پس از Uncharted 3 مربوط می‌شود. دزد قصه ما قرار است در این نسخه از برادرش (سم دریک) در ماجراجویی‌هایش کمک بگیرد. نیتن حدودا ۵ سال کوچک‌تر از سم است و همین موضوع موجب می‌شود که در طول ماجراجویی‌هایش حرف‌های برادرِ کارکشته‌اش حسابی به دردش بخورد. نیتن که تا پیش از این فکر می‌کرد برادرش مرده پس از پیدا شدن سر و کله برادرش حسابی جا می‌خورد و بیخیال آن زندگی آرامی که برای خود و همسرش (اِلِنا) برنامه‌ریزی کرده بود می‌شود تا وارد ماجراجویی جدیدی شود.

در Uncharted 4: A Thief’s End نیتن به دنبال پیدا کردن مکانی به نام «لایبرتالیا» (Libertalia) است و در این مسیر با حوادث جالبی رو به رو می‌شود. در این منطقه گنجی گران بها توسط دزد دریایی معروف، «هِنری آوِری» پنهان شده است. فقط کافی است اسم «گنج» وسط کشیده شود تا سم و برادر کله شقش برای دست‌یابی به آن همفکری کنند. وجود این دزد دریایی معروف در این نسخه چیزی نیست که در این سری جدید باشد. ما در نسخه‌های قبلی هم شاهد حضور «مارکوپولو» بوده‌ایم. طبق اطلاعاتِ منتشر شده لایبرتالیا مکانی بوده است که اکثر دزدان دریایی غنیمت‌هایی را که به دست می‌آورده‌اند را در آنجا نگه داشته یا با هم تقسیم می‌کردند. نیتن و برادرش هم حسابی چشمشان دنبال گنج‌های آن‌جاست اما در این مسیر تنها نیستند و دشمنانی سرِ راهشان ظاهر می‌شوند و حسابی آن‌ها را به دردسر می‌اندازند.

اگر داستان را کنار بگذاریم، یکی از جذاب‌ترین المان‌های این سری همواره گیم‌پلی روان و جذاب بوده است. در هر نسخه از این سری شاهد آن بِیس اصلی بودیم که به خود بهبودهایی می‌دید. در هر نسخه از این سری شاهد اضافه‌شدن المان‌های بسیاری به این بخش از بازی بوده‌ایم و خب Uncharted 4: A Thief’s End هم از این قاعده مستثنی نیست. برای توصیف بخش گیم‌پلی بازی یک فلافل را تصور کنید! خود فلافل طعم جالبی دارد اما حال در وهله بعدی مقداری خیار شور هم به آن اضافه کنید؛ به همین ترتیب همه آن چیزی که یک فلافل خوب لازم دارد را اضافه کنید؛ سپس چه می‌شود؟! یک فلافل آماده، خوشمزه و خوش قیافه (!) رو به روی شماست … Uncharted 4: A Thief’s End همان فلافل خوشمزه و آماده‌ای است که حتی روی آن سس هم ریخته شده و آماده است تا نوش جان شود! Uncharted 4: A Thief’s End نه‌تنها همه المان‌های گیم‌پلیِ نسخه‌های قبلی را در خود دارد، بلکه آن‌ها را بهبود نیز بخشیده و چیزهای زیادی را به آن اضافه کرده است. یکی از چیزهای اضافه شده، قلاب نیتن دریک است که منبعِ الهام آن، چکش صخره‌نوردیِ لارا کرفت در بازی Tomb Raider است؛ اما کارهایی که قلاب نیتن انجام می‌دهد کاملا با چکش لارا فرق دارد.

هوش مصنوعی دشمنانِ موجود در بازی به طرز قابل توجهی بهبود پیدا کرده و کار را برای گیمر سخت می‌کند (و صد البته بازی را واقع‌گرایانه‌تر می‌کند). سازندگان اعلام کرده‌اند که قرار است در Uncharted 4 برخی از المان‌هایِ بازی ستایش‌شده The Last of Us وجود داشته باشد. یکی از این المان‌ها هئش مصنوعی است (اگر به یاد داشته باشید، عنوان The Last of Us به خاطر هوش مصنوعیِ تقریبا بی نقصِ شخصیتِ «اِلی» بارها و بارها تحسین شد). بر طبق اطلاعاتِ منتشر شده از سوی ناتی‌داگ، چه نیتن و چه دشمنان او، نسبت به اتفاقاتِ محیط بسیار طبیعی برخورد خواهند کرد و واکنش نشان خواهند داد. هنگامی‌که شما توسط دشمنان شناسایی شوید سیستم گشت زنی این افراد در محیط نسبت به دیگر مواقع کاملاً متفاوت می‌شود به‌گونه‌ای دشمنانتان به دسته‌های چندنفره تقسیم‌شده و به دنبال پیدا کردن شما حتی میان بوته‌ها و پشت سنگ‌ها را نیز خواهند گشت! این بار در Uncharted 4 دشمنان حتی می‌توانند از لبه دیوارها نیز بالا بروند و شما را دنبال کنند و این کار را برای شما سخت می‌کند.

نکته جالب درمورد گیم‌پلی بازی این است که وقتی وارد بوته‌زار شوید، نیتن به‌صورت خودکار می‌نشیند و خود را مخفی می‌کند. هوش مصنوعی دشمنان در این بازی بسیار عالی طراحی شده و بیشترین مقدار آن به هسته گیم‌پلی بازی تزریق شده است. قرار نیست در این بازی شاهد رفتاری یکسان از سوی دشمنان باشید. حرکات دشمنان قابل‌ پیش‌بینی نیستند و هردفعه حرکت متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

یکی از نقاط قابل توجهِ موجود در بازی، وجود سبک «پلتفُرمینگ» است؛ پلتفُرمینگ درواقع همان پرش‌های نیتن از سکویی به سکوی دیگر است. البته این سبک در نسخه‌های قبلی این سری هم وجود داشت و می‌توان گفت در این نسخه بهبود زیادی به خود ندیده است. تا قبل از تماشای گیم‌پلی بازی انتظارِ تحول زیاد این بخش را داشتیم اما متاسفانه چیزِ آن‌چنان متفاوتی (نسبت به نسخه‌های قبلی) مشاهده نکردیم. از طرفی نمی‌توان سبک پلتفرمینگ Uncharted 4 را «دقیقا» شبیه نسخه‌های قبلی دانست چون دست‌خوشِ یکسری تغییرات شده است و گزینه‌های پیچیده‌تری را پیش روی شما می‌گذارد؛ به‌طور مثال شخصیت اصلی داستان می تواند، با استفاده از وسایلی قلاب مانند از دیوار ها بالا برود. به علاوه، او طنابی شبیه طناب «ایندیانا جونز» دارد که نه تنها گزینه های بیشتری را برای مبارزه پیش روی او می گذارد، بلکه او را قادر می سازد با استفاده از آن از مکانی به مکان دیگر پرش کرده و محیط‌های بیشتری را در بازی کشف کند.

برای پیشبرد بازی Uncharted 4: A Thief’s End سه راه متفاوت دارید که می‌توانید به انتخاب خودتان از یکی از آن‌ها استفاده کنید و یا آن‌ها را با هم ترکیب کنید (اصلا در یک کلام؛ هرجور دلتان می‌خواهد پیش بروید!). روش اول برای پیش‌روی در این بازی، آتیش بازی و سرو صداست! می‌توانید تفنگ خود را بردارید و یک تنه به دل دشمن بزنید و همه را نابود کنید (البته اگر بتوانید!) اما بهتان قول می‌دهم – با توجه به نمایش‌های بازی – این کار اصلا به نفعتان نخواهد بود و فقط پیشروی در بازی را سخت خواهد کرد. راه دوم برای پیش‌روی در بازی تلفیق اکشن و مخفی کاری است؛ می‌توانید تعدادی از دشمنانِ منطقه را از پای در بیاورید و سپس با هنرنماییِ تمام حواس دشمنان را پرت کنید و سپس از مهلکه بگریزید. شیوه سوم اما شیوه موردعلاقه من در بازی‌های این سبک است! یعنی «مخفی‌کاری و دیگر هیچ!». در این شیوه مطمئنا کمی کارتان سخت‌تر خواهد بود؛ چراکه باید هر چیزی را در موقع خودش پیش‌بینی کنید.

یکی از ویژگی‌های بهبودیافته در بازی، طنابِ همراهِ نیتن است. به لطف این طناب می‌توانید از لبه‌ی پرتگاه‌ها عبور کنید و از مکانی به مکان دیگری بروید؛ همچنین با ترکیب این توانایی و قلاب جدید نیتن می‌توان انتظار اتفاقات و احتمالاً صحنه‌های کلید زنی مجذوب‌کننده‌ای را کشید.

Uncharted 4، بزرگ‌تر و هوشمندتر از همیشه

یکی از نقاط ضعفِ محسوس در نسخه‌های قبلی سری بازی‌های Uncharted خطی بودن روایت بازی است. البته این موضوع چیز بدی هم نیست، اما حالت سینمایی بازی Uncharted 4: A Thief’s End می‌طلبد که از آن روایت خطی تا حد ممکن دور باشد و همین اتفاق هم افتاده است. Uncharted 4: A Thief’s End تا حد ممکن از روایت خطی و یکنواخت دور است و قرار است حس یک Uncharted متفاوت را به شما القا کند.

همانطور هم که ذکر شد، یکی از اصلی‌ترین منابع الگوبرداریِ این بازی، بازیِ The Last of Us است. آنتونی نیمون در این مورد عقیده دارد:

کی از چیزهایی که ما واقعا آن را از بازی The Last of Us یاد گرفتیم و سعی کردیم تا با پیاده‌سازی آن، Uncharted 4: A Thief’s End را جذاب‌تر و بهتر کنیم، اجازه دادن بازیکن به گشت و گذار در محیطِ وسیع بازی است.

چیز بسیار جذاب در بازی Uncharted 4 امکان سوار شدن بر ماشین جیب است که به بهترین شکل ممکن طراحی شده است؛ شاید با خود فکر کنید که چون این بازی یک بازی اکشن ماجراجویی است، پس بر روی بخش راندنِ ماشینِ آن تمرکز زیاد نشده است؛ اما به شما اطمینان می‌دهم این‌گونه نیست. اگر تریلر مربوط به ماشین جیب را دیده باشید حتما می‌دانید که فیزیکِ نشان داده شده برای ماشین جیب در آن تریلر به زیباییِ هرچه تمام‌تر، خودنمایی می‌کرد.

دست و بال شما برای انتخاب دیالوگ هم باز است و می‌توانید – در بعضی مواقع – یکی از دیالوگ‌هایی که بر روی صفحه نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید. البته لازم است بدانید که این موضوع به هیچ وجه تاثیری بر روی سرنوشت بازی ندارد و صرفا برای بالابردن تعامل شخصیت‌ها چنین قابلیتی در بازی گنجانده شده است.





نوع مطلب :
برچسب ها : برچسب هاDoom 2016، Enter the Gungeon، Naughty Dog، Rocket League: Collector's Edition، Somorost 3، Uncharted 4، Uncharted 4 : A Thief's End،




 
   
   
این سایت را حمایت می کنم
سایت سازسرویس وبلاگ دهیسینمایی هابیست تولز

گوگل پلاس