تبلیغات
دانلود بازی.اخبار بازی ها.سیو بازی ها... - زنده ماندن| بررسی بازی I am Alive
 
درباره وبلاگ


با سلام این وبلاگ برای تامین نیاز های یک گیمر ساخته شده است امید وارم لحظات خوبی را در این وبلاگ بگذرانید

مدیر وبلاگ : Amir
نویسندگان
صفحات جانبی
نظرسنجی
نظر شما در مورد مطالب سایت ؟






آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دانلود بازی.اخبار بازی ها.سیو بازی ها...
دانلود بازی. سیو بازی.تریلر.ترینر.....
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
سه شنبه 28 شهریور 1391 :: نویسنده : Amir

دیگر داشتیم عادت میکردیم که در هر بازی آخرالزمانی که بازی میکنیم حتما موجوداتی زامبی (و شبه زامبی) بکشیم،شاید بازیسازان نمیتوانستند آخرالزمان را بدون زامبی تصور کنند،اما بعد از بازی کردن “من زنده ام” دریافتیم که آدمیزاد در شرایطی میتواند از زامبی هم ترسناکتر باشد.




برای ادامه برسی به ادامه مطلب مراجه کنید

 زنده ماندن
سازنده:یوبیسافت شانگهای
ناشر:یوبیسافت
سبک:اکشن ماجرایی سوم شخص
پلتفرم: Xbox 360/PS3/PC

اولین تصاویر و پیش نمایشهایی که از “من زنده ام” منتشر شد طرفداران بسیار زیادی را به پای این عنوان که یک نام بس معتبر پشتش بود جذب کرد.استدیوی “دارک ورکز”  داشت یک بازی آخرالزمانی میساخت.اما اوضاع چنان که باید پیش نرفت و این عنوان آنقدر تا لبه ی پرتگاه لغو شدن رفت که طرفداران جذب شده کم کم داشتند نا امید میشدند.دارک ورکز بازی را به دست استدیوی شانگهای یوبیسافت سپرد و از پروژه کنار کشید و آنها هم بازی را بصورت دانلودی بر روی دو شبکه ایکس باکس لایو و پلی استیشن منتشر کردند و پس از چند ماه شاهد عرضه ی این عنوان بر روی کامپیوترهای خانگی بودیم و به عنوان یکی از همان طرفداران نامبرده میتوانم بگویم،این همه صبر کاملا ارزشش را داشت!

این مردم متمدن…

شهر هاونتون درگیر مجموعه زلزله هایی شده که شهر را به کل ویران کرده،و هنوزهم این زلزله ها سعی در ویران کردن شهری را دارد که عده ای از مردمش هنوز در پس دیوارهای مخروبه شهر در حال جان کندن هستند و فریاد کمکی توام با درد سر میدهند.در این بین خانواده ی شما (میگویم “شما”چون قهرمان بازی نامی ندارد) نیز یکی از هزاران خانواده ی ساکن هاونتون بوده اند که چشم انتظار پدر خانه ،خانه شان را ترک کرده و به محل تعیین شده برای بازماندگان رفته اند و حالا نوبت شماست تا به دنبال آنها بروید،اما آیا واقعا آنها زنده اند؟
بازی به اندازه ای که باید داستانش را روایت میکند و نکته ی جالب اینجاست که تمام اتفاقات از دید دوربین هندی کم شما که حالا دست زنی افتاده روایت میشود.،اضافه کنید به این روایت صحیح فضاسازی فوق العاده ی آخرالزمانی بازی را که اگر در وقتی مناسب و زیر باد کولر در حال بازی کردن هستید شما را چنان به عمق فضا میبرد که ذرات گرد و غبار در خیابانهای شهر را احساس میکنید.بحران را میتوانید از گوشه گوشه ی شهر به تماشا بنشینید،از ساختمانهایی که نیمه ویران به یکدیگر وابسته اند،از دخترکی تنها که در دام چند دزد افتاده است و حتی از درختی که لبه ی شکاف گوشه ی خیابان خشکیده است.در بین این بحران طبیعی ،عوامل انسانی نیز چالشی دیگر برای بازماندگان حساب میشوند.انسان های فرصت طلب و بدبختی که نه تنهاحاضر نیستند داشته هایشان را با بازماندگان تقسیم کنند بلکه درصدد سرقت اموال و گرفتن جانشان نیز بر می آیند،آدم را یاد یکی از دیالوگهای جوکر در “شوالیه ی تاریکی” ۲۰۰۸ می اندازند،جوکر میگفت:”وقتی شرایط بحرانی پیش بیاد،همین مردم متمدن حتی حاضر میشن همدیگه رو بخورن!” و نمود این حرف را در شرایط بحرانی “من زنده ام” خواهید دید که سهم مهمی هم در گیم پلی بازی دارد،البته دنبال اینکه مردم همدیگر را بخورند نباشید!




یدن چنین صحنه هایی عمق فاجعه را نشان میدهد

این قدرت محدود…

“شما فیشر،آدیتوره یا دریک نیستید” اینرا در طول بازی کردن “من زنده ام” خواهید فهمید.شما نخواهید توانست یک ساعت یک لبه را بگیرید بدون اینکه احساس خستگی کنید بگیرید.یکی از نکات برجسته ی گیم پلی”من زنده ام” همین قدرت محدود است که در بخشهای سکوبازی این عنوان اعمال شده است.گرفتن یک لبه از قدرت بدنیتان کم میکند و چالشی ایجاد میکند که مجبورتان میکند قبل از هر پرش،همه ی شرایط را آنالیز کنید.استفاده از موادی که تامین انرژی میکند چون آب و … به علاوه ی استفاده از قلاب میتواند کمک بزرگی باشد اما وقتی بازی را روی درجه های سختی بالاتر انجام دهید این منابع بسیار کمیاب میشود و اضافه کنید “Retry” های محدود را که معنی چالش را برایتان تداعی میکند.تلاش مجدد یا همان “retry” در بازی محدود است و این خود ارزش انتخاب را در روند بازی کردنتان بالا میبرد.چالش دیگری که پیش رویتان است گرد و غبار ایجاد شده در سطح شهر است که در برخی جاها جریان دارد و به محض رسیدن شما به همچین محلهایی از انرژیتان کم میشود که باید در این شرایط به یکی از نقاط مرتفع بروید و آنجا نفسی تازه کنید و سخت اینجاست که باز باید برگردید آن پایین!
اما بخش اکشن بازی که بهتان قول میدهم نظیرش را این اطراف سراغ ندارید.خب، شرایط بحرانی است و طبیعتا سلاح گرم (و حتی سرد!) به ندرت یافت میشود.حالا اسلحه ای پیدا کرده اید اما فشنگ قیمتش از دلار هم در این اطراف بالاتر رفته و پیدا کردنش موهبتی بزرگ است؛اما نکته ای که یکی از برگهای برنده ی “من زنده ام” است این که با همان اسلحه ی خالی میتوانید دشمنانتان را تهدید کنید،بهشان نزدیک شوید و با یک حرکت قمه ی خود آنها را از هستی نکبت بارشان ساقط کنید.اما باید حواستان باشد چون اگر یکی از دشمنان مطلع شد که تفنگ خالی است حتی فرصت فرار هم پیدا نمیکنید.این مکانیزم با زیبایی هرچه تمام تر در بازی پیاده شده و نفستان را در سینه محبوس خواهد کرد.
اما میخواستم در مورد یکی از کارهای ناجوانمردانه ی سازندگان بازی بگویم.در “من زنده ام” به انتخاب هایی بر میخورید که نه میتوانید بپذیرید و نه میتوانید رد کنید.آیا میتوانید در حالیکه نوار سلامتتان در حال چشمک زدن است،جعبه ی کمکهای اولیه خودرا به مردی که بازویش شکسته و از درد به خود میپیچد ببخشید؟ آیا میتوانید این مرد را همانطور که هست رها کنید و اسلحه اش را نیز از او بگیرید؟ این انتخاب هاست که در بازی به آن برمیخورید و پاداش و جزایی در خورد عملتان دریافت خواهید کرد.انتخابهایی که میتوان آنها را با انتخاب های حساس The Walking Dead مقایسه کرد.


دیدن چنین صحنه هایی عمق فاجعه را نشان میدهد

این قدرت محدود…

“شما فیشر،آدیتوره یا دریک نیستید” اینرا در طول بازی کردن “من زنده ام” خواهید فهمید.شما نخواهید توانست یک ساعت یک لبه را بگیرید بدون اینکه احساس خستگی کنید بگیرید.یکی از نکات برجسته ی گیم پلی”من زنده ام” همین قدرت محدود است که در بخشهای سکوبازی این عنوان اعمال شده است.گرفتن یک لبه از قدرت بدنیتان کم میکند و چالشی ایجاد میکند که مجبورتان میکند قبل از هر پرش،همه ی شرایط را آنالیز کنید.استفاده از موادی که تامین انرژی میکند چون آب و … به علاوه ی استفاده از قلاب میتواند کمک بزرگی باشد اما وقتی بازی را روی درجه های سختی بالاتر انجام دهید این منابع بسیار کمیاب میشود و اضافه کنید “Retry” های محدود را که معنی چالش را برایتان تداعی میکند.تلاش مجدد یا همان “retry” در بازی محدود است و این خود ارزش انتخاب را در روند بازی کردنتان بالا میبرد.چالش دیگری که پیش رویتان است گرد و غبار ایجاد شده در سطح شهر است که در برخی جاها جریان دارد و به محض رسیدن شما به همچین محلهایی از انرژیتان کم میشود که باید در این شرایط به یکی از نقاط مرتفع بروید و آنجا نفسی تازه کنید و سخت اینجاست که باز باید برگردید آن پایین!
اما بخش اکشن بازی که بهتان قول میدهم نظیرش را این اطراف سراغ ندارید.خب، شرایط بحرانی است و طبیعتا سلاح گرم (و حتی سرد!) به ندرت یافت میشود.حالا اسلحه ای پیدا کرده اید اما فشنگ قیمتش از دلار هم در این اطراف بالاتر رفته و پیدا کردنش موهبتی بزرگ است؛اما نکته ای که یکی از برگهای برنده ی “من زنده ام” است این که با همان اسلحه ی خالی میتوانید دشمنانتان را تهدید کنید،بهشان نزدیک شوید و با یک حرکت قمه ی خود آنها را از هستی نکبت بارشان ساقط کنید.اما باید حواستان باشد چون اگر یکی از دشمنان مطلع شد که تفنگ خالی است حتی فرصت فرار هم پیدا نمیکنید.این مکانیزم با زیبایی هرچه تمام تر در بازی پیاده شده و نفستان را در سینه محبوس خواهد کرد.
اما میخواستم در مورد یکی از کارهای ناجوانمردانه ی سازندگان بازی بگویم.در “من زنده ام” به انتخاب هایی بر میخورید که نه میتوانید بپذیرید و نه میتوانید رد کنید.آیا میتوانید در حالیکه نوار سلامتتان در حال چشمک زدن است،جعبه ی کمکهای اولیه خودرا به مردی که بازویش شکسته و از درد به خود میپیچد ببخشید؟ آیا میتوانید این مرد را همانطور که هست رها کنید و اسلحه اش را نیز از او بگیرید؟ این انتخاب هاست که در بازی به آن برمیخورید و پاداش و جزایی در خورد عملتان دریافت خواهید کرد.انتخابهایی که میتوان آنها را با انتخاب های حساس The Walking Dead مقایسه کرد.


اینجاست که باید زرنگ باشید تا زنده بمانید!

این شهر خراب شده…

در “من زنده ام” شما ماجرایتان را در ویرانه های هاونتون دنبال میکنید،این ویرانه ها بسیار خوب توسط گرافیک بازی به تصویر کشیده شده اند اما باید توجه داشت این بازی بصورت دانلودی عرضه شده و با توجه به حجم کمی که دارد گرافیک بسیار خوبی را پیشکش میکند که در میان عناوین دانلودی کم نظیر است.بقایای ساختمانهایی که روزی محل کسب و کار مردم بوده،گرد و غباری ناشی از زلزله های وحشتناکی که مسبب حوادث شهر بودند،شکافهای عمیق که زمینها را به تکه های مختلف تقسیم کردند،همه به خوبی در ایجاد فضای آخرالزمانی “من زنده ام” نقششان را ایفا میکنند و تجربه ی بازی را لذت بخش خواهند کرد،اما باید گفت منتظر دیدن یک گرافیک در حد The Last Of Us نباشید!


این شهر لعنتی…

و این صدای سنگین…

وارد منوی اصلی بازی که میشوید موسیقی دلنشینی را میشنوید که با ریتمی خاص پخش میشود و توقعتان را برای شنیدن موسیقی قابل قبولی بالا میبرد و بازی نا امیدتان نمیکند در موسیقی های کم تعداد بازی تا جایی که شده به مضمون تنهایی،کمک،ترس ،هیجان و… پرداخته شده و مکمل فضای خارق العاده ی “من زنده ام” شده است.
در مراحل سکوبازی به محض کم شدن نوار انرژی ،موسیقی هیجان انگیزی پخش میشود که گاه موجب شتاب زدگی میشود و میتوان گفت پنجاه درصد از هیجان بخش سکوبازی،مدیون موسیقی هیجان انگیز و به جای این بخش است.
“من زنده ام” از نظر صداگذاری نیز در سطح خوبی قرار گرفته و صداپیشگی شخصیت های اصلی و فرعی در حد قابل قبولی است همچنین صداهای محیطی مثل باد و پس لرزه هایی که گهگاه رخ میدهد بسیار عالی کار شده است و نمیتوان بر آن خرده گرفت.

 

——————————————-

“من زنده ام” خیلی طول کشید تا منتشر شود؛ اما طرفدارانش را ناامید نکرد،این بازی برای مایوسانی که فکر می کردند دیگر امیدی به زنده ماندن نیست فراتر از انتظار ظاهر شد و مخاطبش را گول نزد.
“من زنده ام” پیام های انسانی خوبی به محتوای خود الحاق کرد،منبع ترسناک بودن آخرالزمان زامبی ها نیستند،حیوانات جهش یافته هم نیستند،رباتهای هوشمند هم نیستند،این ما انسانها هستیم که برای “زنده ماندن” حاضر به انجام کارهایی میشویم که تصورش را نمیشود کرد و عجب مسئله ای است این “زنـــده مـــانـــدن“!

داســـتان:۹ از ۱۰
گیم پلـی:۱۰ از ۱۰
گرافیــــک:۹ از ۱۰
موسیقی:۸ از ۱۰
امتیاز کل :۹ از ۱۰





نوع مطلب :
برچسب ها : I am Alive، دانلود I am Alive، اموزش I am Alive، تریلر I am Alive، اخبار I am Alive،




 
   
   
این سایت را حمایت می کنم
سایت سازسرویس وبلاگ دهیسینمایی هابیست تولز

گوگل پلاس